Obrň sebe i své tělo proti podzimnímu nečasu!

Déšť, zima a tma. Tak by se dal charakterizovat příchod podzimu z pohledu každého. Ráno vstáváš do školy, je tma a zima, když pak jdeš odpoledne domů, je naopak zase teplo. Nevíš tedy, co si na sebe ráno obléct, zda teplý kabát nebo jarní bundu. Nechce se ti do toho nečasu, ale musíš. Tohle vše spojené s různými povinnostmi navíc může vést k podzimní depresi a také nachlazení. Magazín 2K ti ovšem pomůže, se proti nepřejícímu podzimnímu počasí obrnit.

Pár rad jak předejít podzimním depresím a nechtěnému nachlazení.

Teple se oblékej

Dobře se obléct je asi prvotní věc v chladném počasí. Neboj se ale, že musíš nosit pořádný tlustý svetr a teplé kalhoty. Určitě víš, že vrstvení je módní, takže se neboj vzít si pěkné tričko pro případ, že bude ve škole teplo, na to si vezmi třeba teplejší svetřík a na závěr to doplň klidně  i kratší bundičkou. Bude ti teplo, navíc to bude vypadat stylově a dokonce, i když se někde svlékneš, budeš mít pořád co ukázat. Vrstvení je přeci tak cool!

Na co by sis ale měla dát v oblékání pozor je, abys nenosila příliš krátká trička, mikiny nebo bundy, kde by ti mohla koukat záda a pupík. V zimě to stejně nevypadá přitažlivě, spíš to působí hloupě a hlavně by ti mohly nastydnout ledviny nebo močové cesty, což je velice nepříjemná věc a může mít i trvalé následky, takže pozor na to!

Síla a zdraví je v ovoci a zelenině

Nemusíš každý den polykat tuny prášků, abys nakonec stejně byla nemocná. Stačí jednoduše sáhnout po nějakém ovoci a dopřávat ho svému organismu pravidelně každý den, ať už se chceš vyhnout nachlazení, nebo když už nachlazená jsi. Ovoce by mělo být samozřejmě součástí tvého jídelníčku po celý rok.

Ovšem ne veškeré ovoce je pro tebe v tomto chladném období vhodné. Měla bys jíst spíše ovoce, které roste v naší zemi, protože tropické ovoce pěstované na jihu tamní obyvatelé jedí v parném dni, aby se ochladili, což ty teď potřebuješ nejméně. Sáhni proto raději po hrušce nebo jablku, které vyrostlo u babičky na zahrádce.

Zelenina je také výborným zdrojem vitamínů a potřebných živin pro tvoje tělo. Ale opět v zimě anebo v nemoci při její konzumaci musíš dbát na to, aby byla předem uvařená. Čerstvá zelenina ti sice možná chutná více, ale bohužel je pro organismus špatně stravitelná, tudíž by v době nemoci zbytečně tvůj organismus zatěžovala.

Dalším přírodním pomocníkem pro tebe můžou být například dýňová semínka, které obsahují zinek a ten v kombinaci s vitaminem C je velice účinný pro posílení imunity a při boji s nachlazením, takže určitě si dej do kabelky pytlíček s dýňovými semínky a každou volnou chvíli si můžeš zobnout.

Na chvíli se zastav a odpočiň si

Nemá cenu se zbytečně přetěžovat a jít se hned učit nebo třeba uklízet, jakmile přijdeš unavená školy. Není nic na tom, když si, byť jen na 20 minut, zalezeš do postele pod deku a na chvíli se prospíš. Je dokázáno, že takový odpočet až o 30% zvyšuje činnost mozku. Navíc v unaveném těle je více kyselého prostředí, což je ideální pro rozvoj bakterií. Spánek ti tedy dodá novou potřebnou energii, ale taky neutralizuje pH, věděla jsi to?

To že na tebe „něco leze“ neznamená jen, že tě teď bude pár dní obtěžovat rýma a kašel, ale tělo ti také dává najevo, že je potřeba trošku zpomalit a odpočinout si, vždyť týden doma v posteli, kdy budeš popíjet teplý čaj, číst knížku nebo koukat na filmy, nemusí být zase až tak špatný. Navíc načerpáš ztracené síly a po nemoci pak budeš plná energie a vše ti půjde lépe!

Autor:

Dvacetiletá cílevědomá usměvavá slečna, odbornice přes líčení, kosmetiku a módu, která našla vášeň a zalíbení v psaní. Vystudovala obor kosmetika-vizážistika, tudíž ví o čem je doopravdy řeč.

►► Všechny příspěvky | Email | Web | Facebook

Názory a komentáře

  1. Petra |

    a stejně jsem byla nemocná xD

Napiš svůj názor