Výsledky vyhledávání pro dotaz kyselé zelí

Výsledky vyhledávání v sekci: Krása a styl

ZHUBNOUT A NEHLADOVĚT? ŽÁDNÝ PROBLÉM…

Potřebuješ rychle shodit nějaké to kilo dolů, všelijaké diety s JOJO efektem jsi už vyzkoušela a už jsi zoufalá? V první řadě zapomeň na hladovění! Místo toho zkus do svého jídelníčku zařadit 5 následujících potravin, které ti pomůžou odolat sladkostem a dalším pochoutkám.Měj na paměti, že musíš jíst věci bohaté na vitamíny a minerály, aby tvůj organismus fungoval tak, jak má. Už jen toto je základ a jak víš, začít se někde musí. Pozorně čti a dozvi se, jakých 5 věcí bys neměla ve svém jídelníčku vynechávat.Para ořechyTeď se asi budeš divit, ale právě para ořechy přispívají ke správnému fungování metabolismu a zlepšují náladu. Díky vysokému obsahu selenu tě para ořechy udrží aktivní po celý den. Jsou perfektním společníkem v případě, že tě chytne mlsná třeba na sladkou čokoládu. Proto se je snaž mít vždy po ruce, jsou to totiž opravdoví profíci v boji proti nezdravým sladkostem.ČočkaZ vlastní zkušeností vím, že mnoho z nás dá přednost radši smaženému řízku, než čočce. Děláme ale velikou chybu, protože čočka obsahuje vysoké množství vitamínu B, železa a vlákniny. Bílkoviny z luštěnin jsou nezbytným pomocníkem při vypuzení tuků z organismu. Neměla by tudíž chybět ve tvém týdenním jídelníčku. Neříkám, že ji musíš jíst každý den, postačí klidně 1x. Zde ale neplatí, že méně je někdy více, zde platí pravý opak: čím více, tím lépe.A chceš tip, jak ji připravit tak, aby ti chutnala? Zkus vařenou čočku kombinovat s citronovou šťávou a petrželkou. Uvidíš, ještě se budeš oblizovat.Kyselé zelíSvěte, div se! Ale dlouholeté a četné studie prokázaly, že kyselé zelí má přímo magický účinek na náš organismus. Tato přírodní látka přispívá k vytváření zdravých bakterií v našem žaludku a střevech. Proto ani kyselé zelí by nemělo chybět ve tvém stravování. Pro-bakterie, které nám pomáhají zhubnout, odstraňují již vytvořené tukové usazeniny. A jak zelí konzumovat? Stačí si připravit svůj oblíbený salát či sendvič a zakomponovat do něj i zelí. Bude to mňamka.Klíčky vojtěškyJako předešlé potraviny, i klíčky mají velmi pozitivní vliv na náš metabolismus. Jsou bohaté na vitamíny A, B, C a K, dále železo, hořčík, zinek a vápník. Konzumací se sníží jak počet kalorií ve vašem těle, tak budete mít více energie. Klíčky jsou totiž velmi nízkokalorické. Za zkoušku to stojí, ne? Stačí jich sníst pár denně.MušleVím, co si asi teď říkáš… Ale mušle jsou opravdu velmi zdravé a věř, zase tak nechutné nejsou. Řadí se vůbec mezi jedny z nejdůležitějších ingrediencí ve vašem jídelníčku určeném pro hubnutí. Mají nízký obsah nasycených tuků a poskytnou vašemu tělu spoustu zdravých bílkovin. Navíc, mušle obsahují velké množství zinku a hořčíku, které jsou nezbytné pro správné fungování metabolismu!!Tak, snad jsem ti aspoň trochu poradila a dala ti nějaké tipy, o kterých jsi zatím nevěděla.  

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Zdraví

JAK SI UŽÍT LÉTO BEZ VAGINÁLNÍCH OBTÍŽÍ

Především léto je obdobím, ve kterém nejčastěji navštěvujeme svého gynekologa kvůli vaginálnímu zánětu. Horko a vysoké teploty totiž vytváří ideální prostředí pro růst kvasinek. Dodržováním některých zásad se však zánětu můžeš vyvarovat.V pochvě se vyskytují různé typy bakterií, které jsou normálně ve vzájemné rovnováze. Zdravé prostředí a kyselé pH zajišťují laktobacily, které přetvářejí cukry na kyselinu mléčnou. Tím brání v růstu choroboplodným mikroorganismům. Kvasinky za normálních okolností pro nás neznamenají žádné nebezpečí. Pokud se přemnoží, mohou způsobit vaginální zánět. Jako nejčastějšího původce lze identifikovat kvasinku s názvem Candida albicans. V tomto případě hovoříme o tzv. vaginální mykóze.Další rizikový faktor kromě horka a vysokých teplot představuje koupání v bazénech nebo přírodních vodách. Doporučuje se mokré plavky po koupání vyměnit hned za suchý oděv, protože vlhké prostředí prospívá nežádoucím mikroorganismům. Vyplatí se nosit prodyšné bavlněné spodní prádlo, nevhodné jsou i těsné džíny nebo punčocháče.Jak předcházet dalším rizikům?Pravidelně dodržuj hygienu, ale měj na paměti, že i nadměrná hygiena může ničit přirozené bakterie. Používej proto speciální mýdla a gely určené pro intimní hygienu. Pozor si dávej na parfemovaný toaletní papír či “intimky”, které mohou způsobit alergickou reakci.Významnou roli hraje i tvá životospráva. Na vznik zánětů má vliv nevhodný typ tuků a sacharidů či nedostatek omega-3 mastných kyselin. Pozor by sis měla dávat, pokud trpíš cukrovkou. Vaginální zánět může vzniknout také jako důsledek oslabení imunitního systému, přepracování i nadměrného stresu. Pokud se léčíš za pomocí širokospektrých antibiotik, doplň vždy léčbu o užívání probiotik. Antibiotika totiž likvidují kromě škodlivých bakterií také tolik užitečné laktobacily.Jako účinná prevence vaginálních zánětů jsou doporučovány vaginální tablety Feminella Vagi C. Okyselují vaginální prostředí, čímž potlačují růst choroboplodných bakterií a zároveň podporují růst prospěšných laktobacilů. Tyto vaginální tablety s vitamínem C chrání zdravou bakteriální mikroflóru. Lze je bezpečně používat i během těhotenství a kojení, což bylo prokázáno v klinických studiích.Jak řešit již vzniklý zánět?Pokud jsi si jistá, že se jedná o kvasinkovou infekci (mykózu), můžeš zakoupit v lékárně některý z volně prodejných léků na tyto obtíže. Pokud tvé potíže do několika dní neustoupí, rozhodně navštiv svého gynekologa. Přesně určí příčinu tvých potíží a cíleně nasadí léčbu.K léčbě jsou nejčastěji předepisována antimykotika v podobě vaginálních tablet a krémů nebo tablet k polykání. Při opakovaných potížích je ale nutná dlouhodobá léčba i změna životního stylu. Další informace můžeš nalézt zenskezanety.cz.

Pokračovat na článek


PROČ JE INTIMNÍ HYGIENA DŮLEŽITÁ?

Intimní hygiena by měla být pro tebe rutinou. Je to totiž nejen základ dobré hygieny, ale také díky ní můžeš předcházet různým gynekologickým problémům a mykózám. Co to tedy znamená? A jak o sebe správně pečovat?Všeho moc škodí!Intimní partie mají svou přirozenou mikroflóru a obranyschopnost, kterou je potřeba neustále udržovat. Časté mytí ti tedy může naopak škodit, protože mění pH pochvy, které je běžně kyselé, čímž hubí bakterie a je tedy pro tvoji obranyschopnost potřeba. Při častém mytí ho narušuješ a napomáháš tak průchodu různým bakterií a následnému vzniku zánětu. Další příčinou vzniku zánětů, mykóz a infekcí může být užívání antibiotik nebo stres.Také nevhodné spodní prádlo hraje při vzniku gynekologických potíží velkou roli. Spodní prádlo, které je převážně ze syntetických materiálů, je neprodyšné a zvyšuje pravděpodobnost vzniku infekce. Měla bys tedy nosit prodyšné a pohodlné oblečení, a to obzvláště v letním období. Dávej také pozor na mokré plavky a nenechávej je příliš dlouho na sobě, protože tak podporuješ vznik zapářky, což je pro bakterie doslova ráj! Dále také používání pracích prostředků na tvé spodní a ložní prádlo ve velkém množství může škodit.Jaké přípravky používatV dnešní době je přípravků pro intimní hygienu na trhu opravdu dostatek, takže se nemusíš bát, že bys žádný nesehnala. Tyto prostředky jsou většinou ve formě tekutých gelů, které by měly obsahovat nejlépe Tea-Tree olej nebo laktobacily, což jsou bakterie, které napomáhají k udržování správné mikroflóry v pochvě, a také k její obranyschopnosti.Gely pro intimní hygienu bys měla používat maximálně 2-3x týdně, pokud ovšem trpíš zrovna gynekologickými nebo mykotickými potížemi, musíš gel používat každý den. Jestliže tvé potíže trvají už delší dobu, měla bys neprodleně navštívit gynekologa!Během dne můžeš na intimní partie použít speciální navlhčené ubrousky k tomu určené. Využívat bys je měla například na cestách a v parných letních dnech, kdy nemáš možnost se ihned osprchovat nebo umýt. Nic nezkazíš, když je použiješ například po pohlavním styku.Hygiena v době menstruaceV době menstruace by tvá hygiena měla být obzvláště pečlivá a častá, protože v této době jsi ještě více náchylnější k různým nemocem. Menstruační krev totiž narušuje také přirozenou kyselou mikroflóru pochvy.Měla by ses tedy pravidelně sprchovat, minimálně 1x denně každý večer. Koupání se raději vyhýbej. Při koupání totiž zvyšuješ pravděpodobnost vzniku infekce. Menstruační vložky vyměňuj co nejčastěji – po pár hodinách. Tampón můžeš mít déle, ale nepřekračuj 8 hodin, mohlo by dojít k toxickému šoku!

Pokračovat na článek