Výsledky vyhledávání pro dotaz meditovat

Výsledky vyhledávání v sekci: Tvůj svět

6 JEDNODUCHÝCH ZPŮSOBŮ, JAK ZLEPŠIT VAŠI PAMĚŤ

Většina z nás se domnívá, že naše mozková aktivita zpomaluje s přibývajícím věkem a ztráta paměti je logickým důsledkem. Mnoho výzkumů však ukázalo, že existují i jiné věci, které mají negativní vliv na naši paměť. Nepotřebujete žádné léky, důležitý je zdravý životní styl. Magazín 2K pro vás má 6 jednoduchých způsobů, jak zlepšit svou paměť.1. Dobrý noční spánekDostatek spánku opravdu pomáhá vaší paměti, mysli i tělu. Pokuste se každý den chodit spát ve stejnou dobu a ve stejnou dobu také ráno vstávat. Vím, že to nebude lehké, ale výsledky se velmi brzy dostaví. Dopřejte si dobrý noční spánek i o svátcích a víkendech. Dokonce i krátké zdřímnutí odpoledne vám prospěje. Nebraňte se únavě.2. Začněte cvičitPravidelné cvičení zlepšuje průtok krve do mozku a povzbuzuje ho pracovat na optimální výkon. Zařaďte pravidelnou yzickou aktivitu do svého každodenního života. Je doporučováno 150 minut mírné aerobní činnosti nebo 75 minut prudké aerobní aktivity týdně. Pokud nemáte dostatek času na pravidelné cvičení, zkuste alespoň každý den 10 minut rychlé chůze.3. Mentální cvičeníMentální stimulace udržuje zdraví mozek a zvyšuje vaši paměť. S věkem se opravdu naše paměť horší, nicméně cvičení mozkové aktivity můžete svou paměť udržet na vysoké úrovni. Jak praktikovat mentální cvičení? Zkuste různé hádanky, křížovky či jiné hry pro váš mozek. Rozšiřte i své kulturní a sociální zájmy.4. MeditaceMeditace je další duševní cvičení, které je důležité a přínosné pro posílení mozku a zlepšení paměti. Nemusíte hned sedět v místnosti při svíčce a 30 minut meditovat. Stačí se jen 5 minut soustředit samy na sebe. Dobré je to například před důležitou schůzkou nebo zkouškou. Dejte si 5 minut o samotě, sedněte si, v klidu zhluboka dýchejte a snažte se na nic nemyslet.5. Dostatek vitaminu BPokud chcete zostřit vaše smysly a zvýšit paměť, určitě byste měly začít užívat dostatek vitamínu B, a to zejména B6 a B12, které přímo ovlivňují posílení mozkových buněk.6. Pijte zelený čaj a kávuAno, kofein má pozitivní účinek na paměť.  Zelený čaj, kromě kofeinu, obsahuje  polyfenoly, což jsou velmi silné antioxidanty a chrání před volnými radikály, které mohou poškodit mozkové buňky. 1 – 2 sklenice vína jsou také vhodné pro paměť. Zejména červené víno obsahuje resveratrol flavonoid, který zesiluje průtok krve v mozku a snižuje riziko Alzheimerovy choroby.A jak jste na tom s pamětí vy? Máte vše v hlavě nebo potřebujete poznámkové bloky a diáře, jinak na vše zapomenete?

Pokračovat na článek


3 KLÍČE, JAK NAJÍT SVÉ ŠTĚSTÍ JIŽ DNES

Jsi šťastná tolik, jak bys mohla být? Možná jsi spokojená se svým životem, ale chceš ho nejen přežívat ale také žít. Nebo možná nejsi vůbec spokojená a nevíš, jak z toho ven. Můžeš každý den jen přežít, nebo můžeš začít žít už dnes. Magazín 2K pro tebe má 3 klíče, jak najít své štěstí.Štěstí je náš společný cíl. Vše, co děláme, každá učiněná volba, plní svůj účel a zvyšuje tak náš pocit štěstí. Například, můžeš pomoct své mamce, když potřebuje, protože to cítíš užitečné a díky čemu se pak budeš cítit i šťastná. Můžeš jít do práce, protože díky tomu můžeš platit účty, mít střechu nad hlavou a jídlo v žaludku, což tě také dělá šťastnou.Ale co dělat když se život stává stereotypní? Jak změnit černobílý svět k barevnému? Zde jsou tři jednoduché věci, které můžeš udělat již dnes a budeš okamažitě žít šťastnější život.Žij teď a tadyNic není horší, než když se neustále utápíme v minulosti nebo neustále hledáme naši budoucnost. Pokud nejsi plně tady a teď, nikdy nebudeš zcela spokojená.Svým přehnaným zaměřením na budoucnost se nikdy nepohneš vpřed. Například pokud se budeš neustále trápit, že ti někdo z tvých blízkých před 5 lety ublížil, a to pokaždé když ti zrovna zavolá, ztrácíš tak čas a energii najít své štěstí nad něčím, co nelze vrátit zpět. Co se stalo, stalo se. Musíš to přijmout a jít dál.Stejně jak bys neměla ztrácet svůj čas ve své minulosti, tak bys neměla ani příliš snít o zítřku. Můžeš totiž přijít o příležitosti, které přicházejí právě dnes. Možná si myslíš, že myslet na zítřek je důležité, ale třeba máš jen strach o věci, které můžou nebo nemusí stát. Zeptej se tedy sama sebe, zda jsou tvé obavy opravdu opodstatněné. Pokud nejsou, tak je nech jít.Důležité není dělat věci lépe. To neřeší žádné problémy. Naopak přináší to stres a ubírá ti to možnost plně si užívat tady a teď. Zůstaň tedy naladěna svou přítomnost a buď se vědoma všeho kolem tebe. To je důvod, proč děti jsou pořád tak šťastné – ony jsou totiž mistři žití v přítomnosti.Doporučuju ke shlédnutí film Jíst, meditovat, milovat s Julií Roberts o hledání sama sebe, pokoje v duši a rovnováhy lásky.Je to jako jíst kousek sladkého dortu. Pokud se budeš plně soustředit na to, jak jíš, zjistíš, jak lahodný je krém a jak se ti ten piškot doslova rozpadá na jazyku. Můžeš vychutnat sladkou chuť cukru a hořkost čokolády. Budeš mít porozumění pro každé sousto toho dortu. Nicméně pokud stejný koutek dortu sníš, když nejsi “přítomna”, můžeš přijít o vše. Sedíš s dortem před tebou a najednou zjistíš, že máš před sebou jen prázdný talíř. Víš, že jsi jedla, ale nevíš jak ti chutnalo.Buď vděčnáJakmile ses zaměřila na současnost, můžeš se upřímně podívat na to, co máš a dát najevo vděčnost za požehnání ve tvém životě. Je jednoduché uvíznout v tom, co nemáš a být zahořklá a naštvaná, protože ti to chybí. Ale jedním z nejrychlejších způsobů, jak zvýšit své štěstí, je pěstovat pocit vděčnosti.Máš domov? Máš kde spát? Máš vždy plnou lednici a teplé jídlo na talíři? Samozřejmě, možná tvůj byt je trochu malý nebo si nemůžeš dovolit večeřet steak a humry, ale máš teplo a dostatek jídla bez kručení v žaludku.Máš práci? Možná to není práce tvých snů, ale můžeš tak platit své účty? Můžeš si dovolit pořídit nové věci? V této ekonomice, kdy se neustále propouští a neustále se snižují stavy zaměstnanců, je stále zaměstnání něco, za co bychom měli být vděční.Jsi zdravá? Máš všechny čtyři končetiny? Je tvé srdce a plíce v dobré kondici? Máte všechny své smysly?I když možná není možné na všechny tyto otázky odpovědět “ano”, tak pamatuj, že o může být vždy horší. Možná že bys mohla být bezdomovec, který právě teď spí venku na gauči se svými přáteli. Ale aspoň máte gauč a jeden druhého. Nebo ti byla diagnostikována rakovina a nejsi tak zdravá, jak jsi kdysi bývala. Může to být vždy ještě horší. Pamatuj, že nic není tak zlé, jak to vypadá a vždy se najde někdo, kdo by dal cokoli, aby si s tebou mohl vyměnit místo.Změna pohleduTvé názory na život mohou také ovlivnit tvé štěstí. Jestliže vnímáš svůj život jako bezcenný a nezajímavý, tak takový doopravdy bude. Opak je pravdou. Pokud si ale myslíš, že tvůj život je plný příležitostí a naděje, bude to platit také.Jak si ale udržet dobrou náladu, když jsi tváří v tvář s životními dilematy? Teď je právě dobrý čas na to, použít první dvě myšlenky – žít teď a tady a být vděčná. Krom toho je třeba se naučit, jak změnit negativní události na pozitivní.Když si například vezeme někoho, komu diagnostikovali rakovinu. Má dvě možnosti. Může se zaměřit na negativní věcí, jako jsou účinky chemoterapie nebo možnost smrti. Nebo se může soustředit na pozitiva. Asi si teď říkáš: “Co by mohlo být pozitivního na rakovině?” Pravda, samotná diagnóza není zrovna pozitivní. Ale musíš najít pozitivní věci, které tu jsou ve tvůj prospěch.Například, že tvůj lékař zjistil dostatečně rychle, aby se včas přijala dostatečná opatření pro omezení šíření nemoci nebo její úplné odstranění. Máš dostatčené zdravotní pojištění, které pokryje vysoké náklady na léčbu. Rodina a přátelé, které budou s tebou.Není vždy jednoduché, vidět věci pozitivně. Život má svůj způsob, jak nás svrhnout na kolena. Klíčem úspěchu je nezůstávat na zemi. Je důležité se zvednout a říct si, že to dokážeš.Štěstí to nemusí potkat samo. Jdi mu naproti. Buď spokojená, vděčná, usmívej se a než se naděješ, bude to opravdové…

Pokračovat na článek


5 ZAJÍMAVÝCH TIPŮ, JAK SI UŽÍT S PŘÍTELEM VÍKEND

Určitě jsi také žena 21. století, která nemá v úmyslu sedět doma a čekat, až tvůj přítel přijde s nějakým romantickým gestem, bez ohledu na to, jak moc si to zasloužíš. Jsi schopná totiž výlet naplánovat stejně dobře jako on. Tak na co čekáš? Máme pro tebe tipy, jak si se svým přítelem můžeš užít víkend.1. ZtraceniNic není více sexy než spontánnost. Tak sedněte na autobus nebo na vlas bez konkrétního cíle a vystupte na každém novém místě, které se vám bude líbit. Hledejte ve městě dobrou restauraci nebo někde přenocujte a nechte si donést snídani na pokoj. Dělejte jako byste byli na útěku. Pokud ale víš, že tvůj přítel není příliš dobrodružný typ, raději naplánuj něco jiného. Naopak je-li tvůj přítel pro každou “špatnost”, tak už neváhejte, sbalte si jen kartáček na zuby a hurá do světa.2. Jíst, meditovat, milovatNechte se inspirovat známým filmem a udělejte si rozvrh dne, který vás pohladí na duši. Vyzkoušejte novou kuchyni, například Etiopskou, ve které se jí rukama. Prozkoumejte nová msta, zajděte na výstavu nebo na koncert v parku. Den pak zakončete něčím romantickým – sedněte si někde, kde je krásný výhled a pozorujte hvězdy. Zkuste strávit den aktivitami, které zahrnují všechny vaše smysly. Připraví vás to na krásný smyslný zážitek až přijdete domu do ložnice…3. Sportovní denTvůj přítel tě asi většinu vašeho vztahu uhání s tím: “Zlato, přeci jsem ti říkal, že vypadá dobře bez make-upu.” Proto ho jistě mile překvapí, když budeš jeden trochu sportovní, Není to sice příliš romantické, ovšem pro něj to prostě může být. Takže se příliš neparádi, dej si vlasy do culíku, oblékni si sportovní obleční a vytáhni ho někam do fitka nebo společně zkuste třeba horolezectví. Bude to jistě příjemná změna. Nemluvě o tom, že jakékoli změny jsou pro muže velice sexy. Navíc uvodí jinou stánku tvého já.4. Společné učeníSpolečné učení něčeho nového může být velice zábavné a sexy dobrodružství, obzvláště pokud jste doposud ani jeden nic takového nezkusili. Zkuste společně kurz vaření nebo malování. A co takhle společné hodiny tance nebo se společně naučit nějaký nový jazyk? Důležité je to, že se budete učit a zdokonalovat společně jako tým. Ukáže vám to, jak spolu dokážete spolupracovat.5. Všude dobře doma nejlépeNěkdy je nejromantičtější místo, kde můžete být, vaše postel. Vypněte telefony a notebooky. Slibte si, že strávíte 24 hodin jen v posteli. Připravte si nějaké jídlo a představte si, že jste na opuštěném ostrově. Odpojte se od okolního světa aspoň na jeden den. dělejte co vám bude příjemné – povídejte, koukejte na zamilované filmy nebo zhlédněte celou řadu seriálu. Samozřejmě dojde určitě i na jiné příjemné činnosti, které se v posteli dělají.Vyzkoušeli jste některou z těchto myšlenek? Napiš nám jak vaše noc nebo víkend vyvíjel? Máme rádi tvoji zpětnou vazbu, tak neváhej a poděl se s ními o svůj názor nebo další nápad!

Pokračovat na článek


JAK MEDITOVAT DOMA V 6 KROCÍCH

Chceš udržet sílu své koncentrace? Chceš umět udržet svou mysl klidnou v každé stresové situaci? Je-li tvá odpověď ano, pak bys určitě měla zkusit praktikovat pravidelně meditaci. Magazín 2K to přináší návod v 6 krocích, jak pohodlně meditovat doma.1. krok: Vyber správný časJe nejlepší meditovat ráno, kdy je tvá mysl klidná, „čistá“ a nejsi ospalá. Pokud teprve začínáš, budeš meditovat pravděpodobně několik týdnů jen 5 minut, takže není nutné vstávat příliš brzy. Ovšem později už se čas meditace bude postupně zvyšovat na 20 – 30 minut (ne více).2. krok: Zvol si to správné místoZkus meditovat každý den ve stejnou dobu a na stejném místě. Může to být koutek ve tvém pokoji nebo židle na verandě. Ujisti se, že je místo čisté, příjemné a že nebudeš rušena. Můžeš sedět, stát nebo ležet – během meditace najdeš sama polohu, která ty vyhovuje. Pozice lotosového květu není nutností, jen se ujisti, že máš záda vždy v rovině. To je nejdůležitější pro správné dýchání.3. krok: Uvolni těloNakláněj se ze strany na stranu, zepředu dozadu, dokud nebudeš cítit svůj trup vyvážený v bocích. Soustřeď se na dýchání – pomalu se nadechuj a vydechuj. Není třeba nic měnit ve tvém obvyklém dýchání, jen se soustřeď a buď si pkně vědoma svého dechu. Pokud se ti stále nedaří relaxovat, nevzdávej to. Zkus počítat své dechy, jak nádechy tak i výdechy od 1 do 10 a po té znovu.Nebo můžeš také potichu opakovat posvátnou slabiku „Óm“. Tato slabika je považována za projev duchovní síly a začínají s ní většinou všechny mantry.4. krok: Dívej se na špičku nosuChceš-li cvičit sílu své koncentrace, začni s přímým pohledem na špičku tvého nosu. Nemělo by však trvat déle než 2 minuty, abys nenamáhala oči. Můžeš to zkusit opakovat několikrát denně.5. krok: VizualizacePředstav si v hlavě určitý obrázek – něco pěkného a příjemného nebo klidně jen neutrálního. V každém případě je zakázáno představovat si něco nepříjemného a děsivého. Zkus si představit třeba růže. Soustřeď se pečlivě na všechny detaily – barva, velikost, tvar. Kolik listů má? Představ si sama sebe, jak k ní přivoníš. Jak se jí dotkneš, jak cítíš její vůni, měkkost listů…6. krok: Vyprázdni myslPoslední etapa meditace se zaměřuje „na nic“. Je to nejtěžší část meditace a vyžaduje hodně praxe. Nyní, když jsi zvládla vizualizaci, budeš se naopak snažit zaměřit na „nic“ – odlož každou myšlenku, která tě obtěžuje. Chceš-li úspěšně vyprázdnit svou mysl, nesnaž se s myšlenkami obzvláště bojovat, bude to mít opačný účinek.Představ si, že jedeš autem – tvoje myšlenky by měly být jako věci okolo cesty – existují, ale nevěnuješ jim pozornost.Nyní, když víš, jak snadno meditovat doma, najdi si čas na cvičení. Brzy si všimneš, jaký má pro tebe meditace pozitivní přínos. Tvá práce bude efektivnější, budeš více soustředěná ve škole nebo při práci. Rozvineš svůj cit pro detail, naučíš se zůstat v klidu ve stresových situacích a pravděpodobně se budeš divit, proč jsi nezačala s meditací už dávno.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Kultura a společnost

5 FILMŮ VÝHRADNĚ PRO ŽENSKÉ PUBLIKUM

Začíná sychravý a deštivý víkend, je dost možné, že nemáte žádné velké plány, co budete dělat. V tomhle počasí se nabízí skvělá možnost zůstat doma zachumlané v dece, s hrnkem teplého čaje a dobrým filmem v televizi. Proto pro vás Magazín 2K připravil 5 filmů výhradně pro ženské publikum.1. Sex ve městěJasná ženská klasika v podobě Sexu ve městě, zde nemůže chybět. Ať už mluvíme o seriálu nebo dvoudílném filmu. Film vypráví pokračování příběhů čtyř nerozlučných kamarádek. Každodenní problémy ve vztazích, velké lásky, zklamání ale také nekonečná přehlídka skvělých outfitů, bot a kabelek. Která z nás se ráda nepodívá na Sex ve městě?2. Jedna za všechnyJak to dopadne, když se spojí všechny milenky proti jednomu chlapovi? O tom vypráví tato komedie, ve které hraje hlavní roli Cameron Diaz. Pokud se chcete pobavit, a také vás trápí nějaký ten muž, film Jedna za všechny je zaručeným lékem na váš splín.3. DivočinaNěkdy máte pocit, že se vám život hroutí a už nevíte, kam dál. Stejně jako Reese Witherspoon ve filmu Divočina, které se rozpadlo manželství a zemřela jí matka. Po tom, co zjistila, že drogy ani vztahy na jednu noc ji z útrap nepomůžou, rozhodla se zdolat 1770 km dlouhou vysokohorskou trasu pojmenovanou PCT – Pacifik Crest Trail. Vydáte se s ní na cestu?4. Snídaně u TiffanyhoRomantická komedie z roku 1961 oceněná dvěma Oscary patří mezi nestárnoucí filmy. V hlavní roli uvidíte úžasnou Audrey Hepburn jako bláhovou Holly, která žije z „příspěvků“ od svých pánských obdivovatelů. Až do chvíle, než pozná spisovatele Paula, který se nastěhuje do stejného domu.5. Jíst, meditovat, milovatFilm o poznání světa, ale i sama sebe. Liz Gilbert (Julia Roberts) se vzdá svého současného života a vydá se na cestu po světě. V Itálii pozná potěšení z jídla, v Indii sílu meditace a modliteb a nakonec na Bali najde pokoj v duši a lásku.„Někdy je ztráta rovnováhy pro lásku součástí vyváženého života.“Tak na který film se podíváte?

Pokračovat na článek